آیت الله علم الهدی: کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در خانواده خود تجربه کند آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود
سرخط خبرها

هم اندیشی برای حل معضلات زیست محیطی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۷۴۳
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
هم اندیشی برای حل معضلات زیست محیطی مشهد
اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و کارشناسان محیط زیست گره‌های زیست محیطی شهر را بررسی کردند.

حسین زوارزاده | شهرآرانیوز؛ توسعه روزافزون شهر مشهد و بی توجهی به استاندارد‌های محیط زیستی معضلات زیادی -از قبیل آلودگی‌های ریز و درشت کنونی- را برای شهر به همراه داشته و کارشناسان این حوزه تنها راه عبور از این وضعیت را بازگشت به متر و معیار‌های محیط زیستی و برنامه ریزی براساس این سیاست‌ها بیان می‌کنند؛ موضوعی که در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های شهر پژوهی با موضوع بررسی وضعیت محیط زیست شهری مشهد با حضور کارشناسان، فعالان محیط زیستی و برخی از مدیران شهری دخیل در این حوزه در شورای اسلامی شهر مشهد بررسی و بر لزوم اجرای فعالیت‌های مختلف در چارچوب‌های محیط زیستی نیز تأکید شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد در این نشست گفت: مشهد تنها کلان شهر کشور است که در زمینه تدوین و تهیه سند توسعه محیط زیست شهری اقدام کرده؛ سندی که نقشه راه برای توسعه مدون مشهد الرضا (ع) در چارچوب الزامات محیط زیستی است. به گفته حسن کریمدادی این سند افقی ده ساله دارد و از دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای تبیین آن نظرسنجی شده است و پس از تأکید نهایی از سوی استانداری خراسان رضوی به عنوان سندبالادستی به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌شود.

شهرداری به دنبال دفع حداقلی زباله است

وی به جمع آوری روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد اشاره کرد و ادامه داد: امروز باید به دنبال دفع حداقلی زباله باشیم. با اقدامات فنی و کارشناسی به دنبال استفاده حداکثری 


کریمدادی با اشاره به ۲۲ میلیون مترمکعب آبی که روزانه صرف آبیاری فضای سبز می‌شود، گفت: مشهد از حیث سرانه فضای سبز شرایط مطلوبی دارد و آنچه در این زمینه مهم بوده، تأمین منابع آبی است. برای تحقق این مهم باید به سمت بازچرخانی آب و جداسازی آب شرب از آب خام برویم.

قوانین محیط زیستی باید اجراپذیر باشد

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: امروز کلان شهر مشهد در حوزه محیط زیست به واقع نگری و واقع بینی نیاز دارد تا دچار خطای هاله‌ای نشویم. ایمان فرهمندی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز قانونی در حوزه هوای پاک مصوب کرده است که غیر اجرایی است.

این قانون افراط گرایانه در کشور ظرفیت اجرایی شدن را ندارد؛ به عنوان مثال در تعریف سن ناوگان حمل و نقل عمومی دچار ابهاماتی است، به صورتی که جایگزینی وسایل نقلیه جدید را سخت کرده است و این قانون به نوعی خودش را نقض می‌کند.

اطلاع رسانی اشتباه یک طرح خوب را تخریب کرده است

فرهمندی اضافه شدن فضای پادگان ارتش به فضای سبز شهر مشهد را یک طرح خوب و حرکتی ارزشمند برای شهر دانست و افزود: مشهد به عنوان اولین شهر در کشور به این دستاورد ملی دست یافته است، اما اطلاع رسانی اشتباه این طرح موجب شد بخشی از مردم مقابل این طرح قرار بگیرند و این کار ارزشمند تخریب شود، در حالی که می‌توانستیم با اطلاع رسانی کافی و مفید، شیرینی این حرکت بزرگ را به مردم هدیه کنیم.

لزوم توجه به سیاست‌های محیط زیستی

همچنین رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: تغییر و تخریب محیط زیست طبیعی در نتیجه توسعه شهری، هم اکنون به چالش بزرگی برای شهر‌ها و به ویژه کلان شهر‌هایی مانند مشهد تبدیل شده است و توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های محیط زیستی هر روز اهمیت بیشتری می‌یابند. الهه سادات ذوقی افزود: با توجه به اینکه کلان شهر مشهد تحت تأثیر انواع آلودگی‌ها و مشکلات محیط زیستی است شناخت صحیح و برنامه ریزی برای سیاست گذاری و حرکت به سمت بهبود وضعیت،  امری ضروری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->